НОВИНИ

23 лютого на запрошення Евгенії Паламарчук наш центр відвідала Оксана Мергут засновниця Першої професійної школи пісочної анімації, керівник центру анімаційних мистецтв м. Хмельницький. Дивовижним, цікавим та релаксаційним став її виступ із пісочною казкою "Снігова королева". Щиро дякуємо організаторам за такий приємний сюрприз для дітей. 

Сьогодні розпочали серію вебінарів для педагогічних працівників ЗЗСО щодо типології освітніх труднощів. Перший вебінар провели фахівці(консультанти) Тріпадуш А.В. та Поліщук І.В., вони розповіли про характеристики та ступені проявів навчальних та інтелектуальних труднощів у дітей. 

11.02.2022 року відбулася онлайн - консультація фахівця (консультанта) КУ ІРЦ Славутської міської ради. У ході якої розглядалося питання щодо формування фонематичного сприймання, розвитку фонематичного слух та зв'язного мовлення у дітей від народження до старшого дошкільного віку. Шекерук О.М. цікаво, змістовно продемострувала власний досвід роботи та поділилася з присутніми цікавими іграми та вправами. 

У зв'язку з тим, що з 1 січня 2022 в дію вступає новий Порядок організації інклюзивного навчання в ЗЗСО, ЗДО, який передбачає визначення дітям з освітніми труднощами рівнів підтримки в освітньому процесі, фахівці (консультанти) упродовж січня працювали в командах психолого - педагогічного супроводу ЗЗСО та ЗДО. Враховуючи складність порушення та ступінь прояву труднощів, аналізували динаміку розвитку дітей з ООП, визначали рівень підтримки, обсяг корекційно- розвиткових послуг.Щиро дякуємо всім учасникам освітнього процесу за активну співпрацю!ТІЛЬКИ У СПІЛЬНИХ ДІЯХ - УСПІШНИЙ РЕЗУЛЬТАТ!!!

Новорічно - паперова вечірка в ІРЦ. Сьогодні в закладі лунав дитячий сміх, панувала атмосфера радості та позитивних емоцій. На сьогоднішньому занятті нашим діткам все вдавалося, результат діяльності був тільки позитивний. Створити такий передноворічний сюрприз нам допомогли Неля Романчук, Евгенія Паламарчук, студія Краса Є. Щиро дякуємо, що Ви нами! Нехай ваша душа багатіє добрими справами, а зовнішність розквітає і сяє, як ваші вчинки. Щиро бажаємо Вам здоров'я, оптимізму, впевненості у собі та у завтрашньому дні, величезного щастя в сьогоденні і світлих надій на майбутнє.

22 грудня директор Інклюзивно - ресурсного центру Мартинюк В.А. та психолог центру професійного розвитку педагогічних працівників Нечипорук Т.С. провели засідання за круглим столом з педагогічними працівниками дошкільного відділення НВК, гімназія"Супровід дітей з особливими освітніми потребами в закладі дошкільної освіти: діти з порушеннями аутичного спектру". Під час зустрічі обговорили особливості взаємодії між педагогами, дітьми та батьками на різних рівнях підтримки. Психолог ЦПРПП охарактеризувала порушення спектру аутизму, які можуть виникати у дітей, звернула увагу на характерні ознаки та способи спілкування з дітьми. 

17.12.21 року взяли участь у Всеукраїнській науково-практичній конференції "Рівні серед рівних: інноваційні підходи до навчання дітей з особливими освітніми потребами", метою якої було обговорення актуальних проблем і шляхів організації інклюзивного навчання в умовах оновленого нормативно-правового поля, зокрема визначення типологій освітніх труднощів та рівнів підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами.

17 грудня фахівці (консультанти ) Тріпадуш А.В.,Поліщук І.В. провели практичне заняття для вихователів та асистентів вихователів дошкільних закладів освіти "Тренуючи тіло, тренуємо мозок. Кінезіологічні вправи, як метод корекції дітей з особливими потребами". Під час зустрічі фахівці ділилися практичними напрацюваннями використання кінезіологічних вправ з дітьми під час занять, хвилинок відпочику. Педагоги із задоволенням виконували запропоновані завдання та вправи. Переконані, те, що пропускаєш через себе обов'язково запам'ятається, і в майбутньому стане в нагоді. 

В рамках партнерської співпраці із закладами освіти громади 15 грудня в ІРЦ відбувся семінар - практикум для вчителів та асистентів вчителів" Взаємодія педагога та асистента вчителя в умовах інклюзивного середовища", який був організований спільно із педагогічними працівниками Славутської гімназії 6. На початку зустрічі фахівець (консультант) Зоя Григорук - Ознамець провела з педагогами вправи на формування спільної взаємодії та взаємної рефлексії. В основній частині директор центру Валентина Мартинюк розповіла про командний підхід: рівні співпраці між вчителем, асистентом і дитиною в інклюзивному класі. Родзинкою заходу стало представлення досвіду налагодження спільної діяльності вчителями Славутської гімназії 6 Коваль Ж.Л. та Макаровою Н.В. Педагоги практично показали за якими напрямами працюють, як вдало поєднують традиційні та інноваційні технології в освіті дітей з особливими освітніми потребами.

Сьогодні стали учасниками VI щорічної науково-практичної конференції «Освіта Хмельниччини: психолого-педагогічний супровід модернізаційних процесів». Директор та фахівці (консультанти) підготували та представили до розгляду 3 статті з актуальних питань щодо освіти дітей з особливими освітніми потребами. 

У рамках відзначення Міжнародного дня людей з обмеженими можливостями фахівці (консультанти) ІРЦ провели заняття - розвагу "Країна Добрих справ".Діти з клоуном Бім-Бомом мандрували по різних локаціях: мовно - ритмічній, психологічній, математичній, розвивальній. У підсумку досягли бажаних результатів, завдання виконували старанно, і довели, що їхні можливості стають можливими, якщо звернути на них увагу та трішки допомогти.

Людське життя сповнене надій, сподівань, прагнень. На жаль, ніхто не захищений від раптових подій, які здатні перевернути звичайний ритм життя. Нещасні випадки, що трапляються з людьми в побуті і на виробництві можуть призвести до втрати працездатності, обмежити фізичні можливості та кардинально змінити звичний спосіб життя. Завдання суспільства ― не залишити людину наодинці зі своїми проблемами, а надати всю необхідну допомогу для відновлення здоров`я, для полегшення фізичного та морального стану.Щороку 3 грудня українське суспільство разом з усією світовою спільнотою відзначає Міжнародний день людей з обмеженими можливостями, який проголошено Генеральною Асамблеєю ООН у 1992 році. Відзначення цієї дати спрямоване на посилення уваги до проблем людей з обмеженими фізичними можливостями, захисту їх гідності, прав і благополуччя. Цей день є нагадуванням людству про його обов`язок виявляти турботу і милосердя до найбільш незахищеної частини суспільства. Переймаючись буденними проблемами, ми повинні замислюватись над непростою долею людей з обмеженими можливостями і не тільки 3 грудня, а й протягом усього року не забувати про те, що поруч із нами живуть люди, діти, які потребують нашої допомоги та уваги. У цей день в хочеться побажати їм теплих стосунків із близькими, бадьорості духу та міцного здоров`я, і надалі залишатися для нас прикладом безмежних людських можливостей та великої сили волі, що ці можливості породжує, а всім нам побільше душевної щедрості і милосердя, які втілилися б у добрі справи. 

26.11. 2021 р. вебінар " Корекційний супровід дітей з особливими освітніми потребами. Соціально - побутове орієнтування". Вчителі - дефектологи закладу розповідали про важливі функції та завдання корекційних педагогів цього напряму, ділились своїми напрацюваннями.

Корекційно - розвиткова робота в ІРЦ - це комплекс заходів із системного психолого-педагогічного супроводження дітей з особливими освітніми потребами у процесі навчання. Він спрямований на корекцію порушень шляхом розвитку пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери, мовлення та особистості дитини. Цю роботу проводять наші фахівці за напрямами, відповідно до індивідуальних особливостей дитини, використовуючи інноваційні методи та технології.

Продовжуємо роботу з корекційними педагогами ЗЗСО.17 листопада вчитель - логопед провела онлайн консультування для корекційних педагогів "Методичні рекомендації педагогам із напряму "Розвиток мовлення" щодо планування та проведення корекційних занять з дітьми".

Корекційно - розвиткова робота в закладі освіти реалізується через корекційно - розвиткові заняття за напрямами відповідно до індивідуальних особливостей дітей. Ефективність такої діяльності залежить від злагодженої співпраці усіх учасників освітнього процесу. 11.11.2021 ми розпочали онлай зустрічі із корекційними педагогами закладів загальної середньої освіти. Сьогодні практичний психолог спілкувалася з педагогами з приводу алгоритму корекційної роботи з дітьми із затримкою психічного розвитку за програмою "Корекція розвитку", а вчитель - реабілітолог розповіла про форми організації корекційних занять з лікувальної фізкультури.

Робота з командою супроводу в дошкільному закладі. Вчителі-дефектологи КУ"ІРЦ" Поліщук І.В. та Тріпадуш А.В. взяли участь у засіданні команди супроводу дитини з особливими освітніми потребами ЗДО 5 "Квіткограй", де були опрацьовані основні завдання, функції та напрямки роботи усіх членів команди супроводу з посиланням на основні нормативно-правові документи.

Цього тижня працювали в рамках проведення центром професійного розвитку педагогічних працівників тижневого освітнього інтенсиву "Зростаємо професійно разом". Було проведено вебінар для педагогів "Синдром дефіциту уваги з гіперактивністю", психологічний тренінг "Роль вчителів та школи у допомозі дітям з гіперактивністю".Також мали можливість взяти участь в обласному семінарі практичних психологів ІРЦ "Діагностичний інструментарій практичного психолога ІРЦ". По завершенню тижня відбулася онлайн нарада керівників ІРЦ Хмельницької області , організована сектором спеціальної освіти та інклюзивного навчання управління освіти і науки Департаменту освіти і науки , молоді та спорту державної адміністрації участі державного експерта МОН з питань інклюзивної освіти України О.Набоченко. 

Одним із завдань закладів дошкільної освіти - є підготовка дитини до самостійного життя, створення необхідних умов для навчання та виховання усіх дітей. Лише спільними зусиллями, що підпорядковані загальній меті та єдиній ідеї, ми сприяємо гармонійному розвитку дитячої особистості. Саме тому, 20 жовтня 2021 року вчителями - логопедами ІРЦ був проведений практичний семінар: « Особливості командної роботи в логопедичній групі. Корекційний супровід дітей в інклюзивному просторі в закладі дошкільної освіти. Робота із немовленнєвими дітьми на етапі формування навичок базового рівня» для вчителів - логопедів та методистів закладів дошкільної освіти. В рамках співпраці КУ ІРЦ та КУ ЦПРПП на зустрічі була присутня консультант центру О. Л. Ящура, яка запропонувала вчителям -логопедам міста створити свою професійну спільноту «Вчителі-логопеди». З метою взаємодії, партнерства, супроводу, підтримки, обміну ідеями та освітніми практиками було обрано лідера спільноти.

Важливим завданням роботи спеціалістів ІРЦ є робота в командах психолого - педагогічного супроводу в закладах освіти, де здійснюється інклюзивне навчання. Ця робота є постійною, ми не припиняємо надавати консультативні послуги усім учасникам освітнього процесу.Так, 27.09.2021 р. було проведено консультування команди супроводу дошкільного закладу №3 "Росинка". А 28.09.2021 працювали з педагогами гімназії №4 на педагогічному коучингу "Адаптації та модифікації освітніх програм для дітей з особливими освітніми потребами".29.09.2021 р.відбулося засідання за круглим столом для вихователів дошкільного закладу №2 "Подоляночка" "Актуальні питання щодо організації інклюзивного навчання для дітей з розладами аутичного спектру".01.10.2021 р. мали можливість спілкуватися з асистентами вчителів гімназії №6. Приємно зауважити, що інклюзивне навчання в нашій громаді активно розвивається, і все більше педагогів долучаються до такої непростої, але хорошої справи у навчанні дітей з особливими освітніми потребами. 

Корекційно - розвиткові послуги - це один із напрямів діяльності ІРЦ, який спрямований на корекцію емоційно - вольової, пізнавальної сфери, розвиток фізичної та мовленнєвої діяльності дитини. Під час корекційної роботи педагоги використовують традиційні, інноваційні методи та прийоми, щоб досягнути бажаного результату.

Ефективність роботи команди психолого-педагогічного супроводу та успішність розвитку дитини із особливими освітніми потребами в умовах інклюзії безпосередньо залежить від порозуміння між членами команди та зосередження на загальній меті. Тож, спільно, командно працюємо над створенням індивідуальних програм розвитку, адаптації та модифікації освітніх програм.

Лікувальна фізична культура є важливим засобом корекційного впливу на психічний, фізичний, інтелектуальний розвиток дітей з різними видами порушень. Щоб задовільнити потреби дітей на отримання якісних корекційних - розвиткових послуг, в ІРЦ дооблаштовано залу лікувальної фізкультури та створено спортивно - оздоровчу зону для занять на свіжому повітрі.

Психолого-педагогічний супровід дитини з особливими освітніми потребами в закладі освіти з інклюзивним навчанням - це взаємоузгоджена комплексна діяльність команди фахівців та батьків дитини, спрямована на створення необхідних умов, що сприяють розвитку особистості дитини, засвоєнню нею знань, умінь і навичок, успішній адаптації, реабілітації, її самореалізації та інтеграції в соціум. Активно продовжується робота спеціалістів в командах психолого - педагогічного супроводу. Сьогодні були присутніми на засіданнях команд у дошкільному закладі 6 "Золота рибка" та НВК"СЗОШ, ліцей "Успіх".

22 квітня 2021 р.директор та вчителі-логопеди ІРЦ взяли участь в онлайн семінарі-практикумі для вчителів-логопедів ІРЦ Хмельницької області «Приклад успішної роботи вчителя-логопеда в умовах інклюзивно-ресурсного центру». 23 квітня 2021 р. відбулася онлайн-зустріч директорів ІРЦ Хмельницької області з народним депутатом України Оленою Копачук, щодо організації роботи з дітьми з ООП. Учасники зустрічі говорили про труднощі ,які виникають в інклюзивній освіті та шляхи їх вирішення у рамках існуючої законодавчо-нормативної бази.

Гармонійний психологічний розвиток дітей можливий завдяки любові,мудрості та підтримці батьків, близькому емоційному стосунку між батьками та дітьми. Тож , щоб допомогти дітям,ми насамперед допомагаємо батькам будувати цей стосунок, при цьому розуміємо ,що вони найкраще знають і розуміють свою дитину , і є найважливішими особами у її житті. Спеціалісти ІРЦ продовжують свою роботу з нашими партнерами - батьками, тому 15 квітня вчителями - дефектологами проведено онлайн - тренінг "Розвиток навичок практичного життя.Застосування ігор та вправ із використанням елементів методики М.Монтессорі."

Сім'я - це мікросоціум, в якому формуються моральні якості дитини, її відношення до людей, уявлення про світ. Втім батьки потребують відповідної підтримки і допомоги, що безумовно, підвищить їхню роль у розвивальному середовищі дитини. З метою проведення просвітницької та інформаційної роботи 09.04.2021 року відбулася онлайн - зустріч з батьками під час якої вчителі - логопеди та вчитель - реабілітолог КУ ІРЦ поділились ігровими методиками для всебічного розвитку дітей з таких тем: «Використання нетрадиційних методів корекції розвиваючого навчання (елементів ейдетики) для підвищення мовленнєвої активності дошкільників (Н. Хоменко); «Вплив розвитку дрібної моторики на формування мовлення у дітей (О. Шекерук); «Вісім інструментів для розвитку загальної моторики» (О. Шадріна). Використання продемонстрованих практичних вправ та прийомів у щоденній роботі, сприятиме формуванню мовлення, розвитку загальної та дрібної моторики у дітей.По підсумку зустрічі дійшли до спільної думки, що лише спільними зусиллями батьків та педагогів можна досягти бажаних результатів у розвитку дитини.

07.04.2021 відбулась онлайн-зустріч для директорів та вчителів-реабілітологів ІРЦ Хмельницької області. Говорили про важливість проведення просвітницької роботи , завдання та функції вчителя - реабілітолога в командах психолого - педагогічного супроводу закладів освіти.

З 29 березня по 02 квітня 2021 року, в рамках проведення тижневого інтенсиву " На одній хвилі разом" організованого комунальною установою "Центр професійного розвитку педагогічних працівників", фахівцями ІРЦ проведено низку вебінарів для педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти на тему: "Психологічна готовність педагога - успіх навчання дітей з особливими освітніми потребами".

#Кожен_особливий# 2 квітня#аутизм. Всі люди з аутизмом можуть прожити щасливе життя,якщо вони мають люблячу родину, підтримку фахівців, школу, де можуть вчитися, заняття,яке люблять. Суспільство ж повинно створити умови для розуміння людей з аутизмом та їхнього повноцінного життя. Люди з аутизмом мають труднощі у спілкуванні та взаємодії, але ці труднощі бувають різними. Частина таких людей ніколи не зможе розмовляти , інші будуть прекрасно говорити; частина зможе мати вищу освіту, а хтось не зможе завершити і програми середньої школи. Вони не хворі, просто мають інший тип нервової системи, інший спосіб дивитись на цей світ. Але вони є, і хочуть, щоб їх сприймали. Їм необхідна наша підтримка. ІРЦ підтримує цьогорічний челендж "Передай блакитне серце".

 

Щорічно 21 березня у всьому світі проходять заходи на підтримку Міжнародного дня людини з синдромом Дауна. Головною метою цих заходів є підвищення обізнаності про права, процеси соціалізації та сприяння благополуччю людей з синдромом.

Синдром Дауна - це генетичне порушення, якому притаманна додаткова 21 хромосома.

Такі діти можуть навчатися у закладах освіти при застосуванні відповідних методик, які максимально розвивають уміння й навички дітей. Завдяки корекційним програмам і своєчасно розпочатими корекційно-розвитковими заняттями багато дітей можуть відвідувати звичайні школи.

«Сонячні діти», як і всі діти з особливими освітніми потребами в Україні, мають відчувати себе рівноправними членами суспільства та бути захищеними і щасливими.

З метою обізнаності громадськості та підтримки дітей з синдромом Дауна 19 березня 2021 року в ІРЦ відбулася групова гра-імпровізація "Безмежний світ різноманіття".

19 березня 2021 взяли участь у круглому столі та науково-методичному семінарі «Технології забезпечення роботи практичного психолога з дітьми та молоддю з особливими освітніми потребами».

17 березня 2021 року мали можливість бути присутніми на онлайн - практикумі "Актуальні проблеми реабілітації з особливими освітніми потребами:практичний аспект".Дякуємо організаторам та колегам, вчителям - реабілітологам ІРЦ, за цікавий, змістовний захід. 

Батьки є активними учасниками освітнього процесу, але досидь часто вони теж потребують відповідної підтримки і допомоги, що безумовно, підвищує їхню роль у розвитку та навчанні дітей. З метою опрацювання основних труднощів, з якими може стикнутися дитина з особливими освітніми потребами при приході до школи, а також формування поняття, що батьки - це перші помічники для своєї дитини та партнери для вчителів в освітньому процесі 16 березня 2021 року в ІРЦ відбулася зустріч з батьками майбутніх першокласників "Батьківське коло. Готуємося до школи разом".

02 та 03 березня 2021 року відбулися зустрічі з педагогами закладів освіти, які здійснюють інклюзивне навчання "Напрямки роботи з дітьми з особливими освітніми потребами"

Корекційно - розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання та виховання. Вона спрямована на корекцію порушень, шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно - вольової сфери та мовлення. Під час корекційної діяльності наші педагоги використовують традиційні, інноваційні методи та прийоми, щоб досягнути бажаного результату.

Консультація практичного психолога для команди психолого - педагогічного супроводу Славутської гімназії 4 "Сутність процесів адаптації та модифікації в інклюзивній освіті"

У дітей дошкільного віку, майже в кожному випадку, агресивна поведінка є сигналом того, що дитина знаходиться в ситуації, в якій не може собі зарадити. Чому ж виникає агресія в дитячому віці,і що з нею робити? Саме таке питання розглядалося 18 лютого 2021 року під час онлайн зустрічі спеціалістів ІРЦ та вихователів ЗДО 3 "Росинка". У ході зустрічі спільно обговорили принципи спілкування з дітьми,які мають підвищений рівень агресивності, відпрацювали практичні вправи та ігри, які допомагають дітям власні емоційні проблеми та здобути вміння панувати над почуттями. 

12.02.2021 року вчителями логопедом Хоменко Н. М, дефектологом Тріпадуш А.В було організовано та проведено консультацію для батьків "Шість способів навчити дитину читати. Ігри та вправи на попередження дислексії у дітей". Зустріч відбувалася із використанням дистанційних технологій та очної присутності батьків. 

З 8 по 11 лютого спеціалісти центру були учасниками команд психолого - педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються в Славутській гімназії 6. В закладі організовано інклюзивне навчання для 22 учнів, що навчаються в 11класах. Під час проведення засідань було здійснено оцінку динаміки розвитку дітей. Проаналізовано їх успіхи, рівень навчальних досягнень, рівень сформованості комунікативних та соціальних навичок. Проведено аналіз корекційно-розвиткової роботи. Обговорили проблеми, які виникали під час освітньої діяльності, і разом з батьками дітей, окреслили шляхи їх вирішення.

 Ось і завершилося ще одне навчання, яке відбувалося за сприяння ТОВ "Вема Кідс" " Від соціальної до освітньої інклюзії - умови використання та практика організації"

20 та 21 січня фахівцями ІРЦ проведено онлайн зустрічі для вчителів інклюзивного навчання, індивідуального навчання, асистентів вчителів, корекційних педагогів, практичних психологів ЗЗСО. Під час спілкування обговорювали питання особливостей оцінювання навчальних досягнень учнів з особливими освітніми потребами, дистанційної взаємодії з батьками та дітьми під час навчання. Практичний психолог центру висвітлила тему психологічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами під час дистанційного навчання. 

19 січня 2021 року- участь спеціалістів центру в онлайн зустрічі команди супроводу НВК СЗОШ, ліцей "Успіх" - групова онлайн консультація для батьків вчителем - логопедом "Значення чистомовок для розвитку мовної активності". 

18 січня 2021 року взяли участь у роботі вебінару для директорів та фахівців ІРЦ "Портал АС "ІРЦ". Захід організовано обласним ресурсний центром. У процесі діяльності розглядали питання створення аналітичної звітності та висновків про комплексну психолого - педагогічну оцінку.

Люди разом можуть здійснити те, що не в змозі зробити самотужки, концентрація їхніх зусиль може стати майже всемогутньою... 14.01.2021 року відбулося онлайн засідання команди психолого-педагогічного супроводу дітей з особливими освітніми потребами Славутської гімназії 4. В онлайн засіданні взяли участь: заступник директора, практичний психолог, соціальний педагог, вчителі, асистенти вчителів. Учасники команди промоніторили ефективність виконання індивідуальної програми розвитку; обмінялися думками з приводу наявних переваг та недоліків у процесі організації та проведення інклюзивного навчання в закладі, а також визначили основні напрямки діяльності команди супроводу дитини на наступний семестр.

05 січня 2021 року директор та вчитель - дефектолог ІРЦ взяли участь в засіданні команди психолого - педагогічного супроводу дитини Славутської гімназії 3. На засіданні розглянули питання щодо моніторингу динаміки розвитку дітей, ефективності виконання індивідуальної програми розвитку. Присутні вчителі, асистенти вчителів, корекційні педагоги ознайомили з досягненнями учнів, з труднощами, які виникали під час навчання. Після оцінки виконання ІПР, обговорили шляхи взаємодії щодо ефективної реалізації освітніх та корекційно - розвиткових цілей із урахуванням потреб та можливостей дітей.

Робота в командах психолого - педагогічного супроводу Варварівської гімназії та дошкільного закладу 6 "Золота рибка". Під час зустрічей здійснювали моніторинг діяльності дітей , їх сильних та слабких сторін. Надавали рекомендації вчителям та батькам щодо спільної взаємодії із педагогами. Визначили напрями та основні завдання щодо подальшої роботи.

23-24 грудня 2020року практичний психолог ІРЦ взяла участь в всеукраїнському онлайн фестивалі інноваційних методів роботи працівників психологічної служби "Палітра успіху"

У 2020 році спеціалісти Інклюзивно - ресурсного центру активно навчалися, набували нового цікавого досвіду роботи з дітьми з особливими освітніми потребами. Одним із таких інформаційних ресурсів, стала серії вебінарів, які проводили Центр здоров'я і розвитку "Коло сім'ї" за підтримки Міністерства освіти і науки України. Тема вебінарів "Інклюзивне навчання: міжнародний досвід впровадження в освітньому просторі"."Як допомогти дитині з аутизмом розвинути навички самоосблуговування?".Доповідачами зустрічі були: Роберт Нікель, MD, професор педіатрії в Інституті розвитку Орегонського університету охорони здоров'я та науки, екс-директор Центру для дітей та молоді з особливими потребами (Орегон, США); Молі Пірс, акредитований трудотерапевт, викладач освітніх програм Раннього втручання Центру дитячого розвитку та реабілітації Орегонського університету охорони здоров'я та науки (Орегон, США); Тетяна Тердаль, представник батьківської спільноти дітей з особливими потребами (США); Мішель Хені PhD, професор кафедри спеціальної освіти Освітнього коледжу імені Майкла Д. Ейснера Каліфорнійського державного університету в Нортрідж, президент та голова ради директорів Інституту CHIME, який спеціалізується в напрямку розробки моделі інклюзивної освіти (Каліфорнія, США) . На онлайн зустрічі спікери ділились досвідом розробки, впровадження та розповсюдження моделі інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами та розвитку навичок самообслуговування у дітей з розладом спектру аутизму

Як виявляється, творити добро й робити добрі справи та вчинки простіше простого. Адже це не вимагає від людини жодних надприродних зусиль. Усього на всього необхідно лише слідувати за велінням свого серця і, роблячи щось хороше, думати про те, як приємно це буде для іншої людини.Саме так думають наші прекрасні феї. Феями ми називаємо наших чарівних благодійниць, школа -студія «Краса Є» м. Славута, які цьогоріч взялися виконувати бажання дітей до дня Святого Миколая. Адже всі діти, та навіть дорослі, чекають дива та сюрпризів, а наші дітлахи - особливо. Ще на початку грудня 2020 року було оголошено акцію «Лист до Святого Миколая» .Дітлахи старанно писали листи та малювали малюнки, зображали на них все, про що мріють. І ось настав час, і знайшлися люди, які спробували втілити дитячі мрії в життя. 18 грудня 2020 року наші помічники Святого Миколая створили неймовірну атмосферу свята. Вони провели для дітей майстер - клас «Різдвяний пряник» та бульбашкове шоу. Окрім свята діти ще отримували подарунки, про які писали або малювали у своїх листах. Представники студії подарували Інклюзивно - ресурсному центру дві гойдалки для ігрового майданчика та 3 крісла - груші. Не вистачає слів аби передати слова вдячності Вам, наші добрі помічники, люди, які долучилися до такої доброї справи. Від колективу Інклюзивно - ресурсного центру та батьківської спільноти наших дітей хочемо побажати, щоб у всіх добрих справах ви відчували підтримку та любов Святого Миколая, щоб усі ваші задуми й мрії здійснювалися. Щиро бажаємо здоров'я, успіхів, благополуччя та радості.

Вчителі - логопеди та вчителі - дефектологи ІРЦ упродовж листопада-грудня взяли участь у серії вебінарів для освітян «Інклюзивне навчання та дистанційна освіта», які проходили на базі Вінницького інституту ЗВО «Відкритий міжнародний університет розвитку людини «Україна».Проєкт  відбувається за підтримки Міністерства соціальної політики України, Фондом соціального захисту інвалідів України та громадської організації «Соціальна перспектива».

Цілі проєкту:

• створення безпечного та інклюзивного освітнього середовища;

• підвищення ефективності інклюзивного навчання в умовах частково чи повністю дистанційної роботи;

• забезпечення додаткової підтримки в освітньому процесі дітей з особливими освітніми потребами шляхом формування та удосконалення цифрових, комунікаційних, організаційних, інклюзивних, емоційно-етичних компетентностей працівників закладів освіти та інших субʼєктів інклюзивного освітнього процесу.

Спікерами проєкту стали:

  • Ганна Даведенко, керівник проєкту, доктор педагогічних наук, професор та проректор Університету «Україна»;
  • досвідченні психологи-практики, тренери, фахівці в галузі інклюзивного навчання з великим досвідом Світлана Ілініч, Лілія Немаш, Вікторія Найчук;
  • засновник проєкту Acoustic UA Вячеслав Овсєєнко, який розповів про досвід онлайн роботи з людьми, що мають інвалідність за зором та порушеннями опорно-рухового апарату;
  • Ірина Саранча, голова правління ГО «Вінницька міська організація соціального розвитку та становлення окремих малозахищених категорій молоді «Паросток», поділилася досвідом роботи з дітьми з порушеннями опорно-рухового апарату та ДЦП;
  • Наргіз Єльдинбаєва, експерт з питань навчання людей з аутизмом, ГО «Inclusive practices», Грузія, розповіла про свій досвід роботи як учителя і мами з дітьми з аутизмом;
  • Оксана Поплавська , спеціаліст з корекції дислексії та дисграфії, голова ГО "Дислекс і Я" поділилася досвідом мами та експерта, як працювати з учнями з дислексією;
  • Асоціація Відкриті Сердця: Світлана Демко, голова ГО "Відкриті серця", та Наталя Головко, заступник директора Центру реабілітації «Обрій» розповіли про роботу онлайн з дітьми з ментальними порушеннями;
  • Лайл Кауфман, менеджер для супроводу навчання дітей з порушенням слуху в Канзаській міській публічній школі (Deaf and Hard of Hearing Case Manager for Kansas City Kansas Publik School, США) розповів про ситуацію з дистанційним навчанням дітей з порушеннями слуху в США;
  • Олена Косовець, кандидат педагогічних наук, викладач Вінницького державного педагогічного університету, викладач Державної реабілітаційної установи «Центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Поділля» розповіла про роботу з учнями з порушеннями зору.

Дякуємо організаторам проєкту за нову, цікаву, змістовну та креативну інформацію. 

17 вересня 2020 онлайн конференція "Інклюзивна Україна 2020". 

16 вересня 2020 року директор та вчитель - дефектолог ІРЦ дистанційно провели зустріч з командою супроводу закладу дошкільної освіти 6 "Золота рибка". В ході зустрічі обговорювали питання спільної та злагодженої взаємодії команди супроводу з ІРЦ, батьками, написання ІПР, нормативно -правових документів організації роботи, функцій та обов'язків асистента вихователя.

3 вересня 2020 року відбулася зустріч за "круглим столом" команди супроводу Варварівської гімназії з фахівцями ІРЦ. На якому директор центру Мартинюк В. А. розказала алгоритм дій, щодо організації інклюзивного навчання в закладі загальної середньої освіти. Вчитель - дефектолог Поліщук І.В. - "Тандем в роботі вчителя та асистента вчителя в інклюзивному класі". Практичний психолог Григорук - Ознамець З. М. - "Психологічний супровід дитини в інклюзивному класі". Вчитель - логопед Хоменко Н. М. надала методичні рекомендації, щодо складання індивідуальної програми розвитку"

2 вересня 2020 року в ІРЦ була проведена зустріч з вчителями - логопедами міста, на якій було обговорено організація та забезпечення логопедичного супроводу дітей у закладах дошкільної освіти.

28.08. 2020 р. відбулось онлайн методоб'єднання для практичних психологів та соціальних педагогів закладів освіти Славутської міської ОТГ "Про підсумки роботи соціально-психологічної служби міста у 2019-2020 н. р. та завдання на 2020-2021 н. р.", а також "Про організацію психологічного і соціального супроводу в умовах інклюзивного навчання".

Усі ми готуємось до нового навчального року, незалежно у якій формі буде проходити навчання. 28 серпня 2020 року  на базі ІРЦ була проведена семінар-нарада (із дотриманням усіх карантинних вимог). Мартинюк В.А.- директор ІРЦ, озвучила методичні рекомендації на 2020-2021 навчальний рік. Поліщук І.В.- вчитель-дефектолог, "Асистент вчителя в класі інклюзивного навчання" Учасники ділились досвідом роботи в інклюзивних класах.

УВАГА ВСІМ!!!

Стань частиною незвичайної міжнародної акції до дня ЛЮДЕЙ З СИНДРОМОМ ДАУНА, яка відбудеться 21 березня 2020р.

Дій!  Потрібно 21 березня одягнути шкарпетки, але не просто шкарпетки! А яскраві шкарпетки, непарні шкарпетки, гольфи або гетри, шкарпетки в смужку та з малюнком. Зроби з шкарпеток шарф, або краватку, прикріпи до сумки, або вклади в кишеню піджака, закріпи на ручці коляски, або на антені автомобіля. Додай надзвичайну «родзинку» у свій гардероб - рукавички або бантик з різнокольорових шкарпеток. Просто зроби так, щоб шкарпетки були весь день помітні, привертали увагу людей, змушували ставити запитання. Відповідаючи на запитання «Що це?», розкажи про синдром Дауна. Вибір за тобою, головне - це можливість розповісти людям про цей ДЕНЬ.

Долучайте своїх друзів, колег, знайомих. Зробіть селфі та викладіть на Фейсбук https://www.facebook.com/groups/1960645470900586/?ref=bookmarks #шкарпетуйся#

Приєднайся до акції і тим самим продемонструй підтримку людям із синдромом Дауна.

ПАМ'ЯТКА.

Що батьки мають знати про коронавірусну інфекцію COVID-19?

5 основних речей, які допоможуть адекватно оцінити причини, симптоми та перебіг хвороби.

ПЕРШЕ. Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.

ЩО РОБИТИ:

  • попросити дітей не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, які кашляють, чхають або мають жар;
  • нагадувати дітям про обов'язкове миття рук перед прийомом їжі та після відвідування вбиральні (мити руки потрібно щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук);
  • попросити дітей утриматися від прийому їжі з загальних упакувань або посуду (горішки, чіпси, печиво та інші снеки), куди багато людей занурюють руки;
  • попросити дітей уникати привітальних обіймів і рукостискань, поки епідеміологічна ситуація не стабілізується;
  • посилити вимоги до вологого прибирання приміщень, очищення та дезінфекції об'єктів, яких торкається велика кількість людей, провітрювати приміщення;
  • важливо уникати місць масового скупчення людей.

ДРУГЕ.Симптоми інфекції: кашель, біль у горлі, риніт, лихоманка, утруднене дихання, сухий кашель, чхання, біль у грудині; у деяких випадках - діарея або кон'юнктивіт. У складних випадках інфекція може викликати пневмонію. У деяких випадках ця хвороба може бути смертельною, однак переважно це відбувається з людьми середнього чи похилого віку, що мають супутні захворювання.

ЩО РОБИТИ:

У разі підвищеної температури дитина має залишитися вдома до повного одужання та одразу отримати консультацію сімейного лікаря.

ТРЕТЄ. Як правильно поводити себе в умовах поширення вірусу?

  • мити руки щонайменше 20 секунд або використовувати дезінфекційні засоби для рук;
  • під час кашлю або чхання прикривати рот і ніс паперовою хустинкою, яку потім необхідно викинути; чхати також правильно у згин ліктя;
  • не підходити ближче ніж на 1 метр до людей, які кашляють, чхають або мають жар, уникати будь-якого тісного контакту з ними;
  • не споживати сирих чи недостатньо термічно оброблених продуктів тваринного походження.

ЧЕТВЕРТЕ. Маски не допомагають убезпечити себе від вірусу, вони допомагають лише в тому разі, коли маску носить хвора людина.

П'ЯТЕ. Наразі не існує жодних ліків для лікування чи запобігання коронавірусу. Будь-які пропозиції в Інтернеті про вакцини чи ліки - неправда.

Нагадуємо, що з 12 березня по 3 квітня 2020 року в місті діє карантин. Мета такого заходу - не дати поширитися новому коронавірусу COVID-19.

Пам'ятайте: це не канікули для дітей, а велика відповідальність, яка покладається на кожного.

Ми закликаємо вас бути свідомими, утримайте своїх дітей від зайвих активностей, поїздок та зустрічей, хай діти проводять час вдома.

22 лютого 2020 року в м. Хмельницькому відбувся останній модуль семінару із кохлеарної імплантації та особливостей слухомовної реабілітації носіїв та слухових апаратів, у якому взяла участь вчитель - дефектолог центру Поліщук І.В. Дякуємо організаторам за цікаву та корисну інформацію 

Мовлення відіграє важливу роль у становлення особистості дитини. Це універсальний засіб пізнання світу й налагодження спілкування з оточенням. Що старшою стає дитина, то більшого значення набуває в її житті мовлення. Ось чому так важливо вчасно помітити мовленнєві порушення ще в дошкільному віці та провести роботу щодо їх корекції. Тут можна використовувати традиційні та інноваційні методи в роботі, саме з метою ознайомлення з одним із них вчителем -логопедом ІРЦ проведено семінар -практикум для вчителів - логопедів міста "Розвиток мовлення у дітей -логопатів з використанням елементів "LEGO-конструювання" і "Floortime". Учасникам семінару продемонстровано досвід використання елементів "LEGO "та "FlOORTIME" на різних етапах корекційно- розвиткової роботи вчителя -логопеда

20 лютого 2020 року в ІРЦ відбулося засідання за "круглим столом" "Супровід дітей з особливими освітніми. Міжвідомча співпраця" за участі начальника управління освіти, начальника служби у справах дітей, завідувача Славутського центру ПМСД АЗПСМ -2. Метою зустрічі було налагодження ефективної співпраці, визначення функцій та завдань кожної з організацій щодо супроводу дітей з особливими потребами, розроблення спільного алгоритму взаємодії.

Хто може здійснити мрії дитини? Батьки! Саме батьки допоможуть дитині стати хорошою людиною. Для цього лише потрібно терпіння, наполегливість, працьовитість та позитивний приклад. Адже наші діти - це наше віддзеркалення.
Одним із завдань «Інклюзивно - ресурсного центру» є надання консультативної допомоги батькам (одному з батьків) або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами. Консультації фахівцями ІРЦ надаються: після кожного корекційно - розвиткового заняття відповідно до теми занять, щодо закріплення в домашніх умовах набутих умінь, знань та навичок; за запитом батьків та заплановані (тематичні) консультації.
Одна із таких тематичних консультацій відбулася 14 лютого 2020 року, яку проводила вчитель - логопед Наталія Хоменко «Забезпечення освітньо - виховних потреб дітей з порушеннями опорно - рухового апарату». На зустрічі з батьками було обговоренно створення комфортних умов освітньо - виховного процесу для дітей з порушеннями опорно -рухового апарату та про корекційний напрям роботи вчителя - логопеда в умовах ІРЦ .

13 лютого 2020 року вчитель - логопед ІРЦ Шекерук О.М. вiдвiдала iнтегроване заняття " Зимовий калейдоскоп", система роботи з дiтьми з порушеннями мовлення, де вчитель - логопед ЗДО № 7 "Дюймовочка" Ковальська Л.С. дiлилася своїм досвiдом гармонiйного поєднання сучасних iнновацiйних технологiй з традицiйними засобами розвитку дитини 

Естафета вчительських здивувань «Сім прийомів, які допоможуть вчителю інклюзивного класу»Однією із важливих якостей педагога, умовою успішності його як професіонала є готовність до інноваційної діяльності та пошук нових освітніх технологій. Тут дуже важливою є самоосвіта, і вона повинна бути безперервною, особливо, коли вчитель працює в інклюзивному просторі, де знайомиться з новими методиками та застосовує їх у практичній діяльності. Тому ми продовжуємо ділитися своїми напрацюваннями, щодо використання в роботі інноваційних методів.Сьогодні практичний психолог центру продемонструвала для асистентів вчителів ЗОШ І-ІІІ ступенів №6 використання семи прийомів, які допоможуть вчителю інклюзивного класу, і одним із них є метод Floortime. Основна ідея методу - це замасковане навчання, заховане в активній грі, де ініціатор є дитина. Учасники заходу активно долучалися до виконання вправ та ігор, які зможуть використовувати в своїй роботі.

07 лютого 2020 року мали можливість знайомитися з досвідом роботи наших колег. Вчитель -логопед Шекерук О. М. продемонструвала ефективність використання в корекційній роботі методу FLOORTIME, LEGO- конструювання.

І знову робота в командах психолого - педагогічного супроводу.
Сьогодні 6 лютого 2020року в ЗОШ 3 відбувся інформаційний дайджест: "Особливості організації інклюзивного навчання в закладах освіти громади. Шляхи співпраці з батьками" 

І знову нові знання, знайомства і враження!
1 лютого 2020 року вчитель - логопед Хоменко Наталія завітала в «Центр розвитку дитини «РОЗМОВЛЯЙКО» в м. Луцьк, де була учасником психологічного тренінгу «Альтирнативні засоби комунікації. Візуальна підтримка дитини». Захід проводили Лілія Гузюк, дитячий психолог, спеціаліст DIRFIoortime - терапії і Людмила Вознюк, логопед, олігофренопедагог.
На тренінгу було розглянуто:
- альтернативні засоби комунікації: теоретичний розгляд. Комунікативні навички. Як передумова свідомого мовлення дитини.;
- PECS - комунікативна система обміну карточками: специфіка використання; етапи введення; труднощі та переваги.
- візуальний розклад: результативність; види візуального розкладу; інструментарій для індивідуального створення; відеомоделінг як допоміжний метод підвищення результативності розкладу.
Кожен учасник мав змогу попрацювати з картками та створити індивідуальний розклад для дитини.
На завершення насиченого дня учасники тренінгу завітали посмакувати кавою та тістечками власного виробництва до інклюзивної кав'ярні «Старе місто», де працюють молоді люди з особливими потребами.

   29 січня 2020 року вчителем - логопедом Шекерук О.М. було надано групову консультацію батькам дітей дошкільного віку «Як розвивати зв'язне мовлення у дітей від слова до речення ». Їм було надано рекомендації щодо роботи з дітьми вдома, за допомогою наочного матеріалу було продемонстровано, як це можна робити, поступово ускладнюючи інструкцію.

«СТРЕСМЕНЕДЖМЕНТ ДЛЯ КОЛЕКТИВУ»
Щоденна робота педагога є досить великим навантаження на психіку, тому що увесь час перед ним стоять нові й складні завдання, без часу на обміркування або розрахунку найбільш вдалого рішення.
Створюючи для дітей умови емоційного комфорту, турбуючись про їх здоров'я, розвиток та безпеку, педагоги буквально «згорають» на роботі, частіше за все забуваючи про свої емоції, які «тліють» і з часом перетворюються у «полум'я».
Дбаючи про психологічний комфорт та поповнення власного емоційного ресурсу, 24 січня 2020 року практичний психолог закладу провела тренінгове заняття «Стресменеджмент для колективу». Метою зустрічі стало підвищення грамотності колег щодо питань збереження і зміцнення їхнього професійного здоров'я; оволодіння навичками саморегуляції та релаксації, вміння долати наслідки стресових ситуацій, підвищення емоційного настрою.
З теоретичного дайджесту присутні дізналися про управління собою і своєю поведінкою безпосередньо в момент стресу, подолання негативних наслідків окремих ситуацій. Поринувши у практичні вправи, кожен з учасників для себе визначив, хто ж є «ловцем блага»; переконався у користі «психологічної зарядки»; в коуч - сесії «Засоби резілієнс педагога» презентували технології «Сміхотерапію» та «Фототерапію».
У Фітбеку тренінгового заняття педагоги впевнилися - ніщо не навчить жити, ніщо не змінить, ніхто не допоможе бути щасливим, тільки я сам можу змінити себе і своє життя. Ніяка техніка не встановить гармонію в душі .

22 січня 2020 року учитель - логопед ІРЦ провела консультацію для батьків «Аспекти розвитку мовленнєвої активності у ранньому дитинстві». На зустрічі обговорювались вікові норми мовленнєвого розвитку дітей, передумови розвитку мовлення та причини затримки мовленнєвого розвитку малюка. Також батькам були надані практичні рекомендації : ігри та вправи для стимулювання мовленнєвого розвитку дітей.

15 січня 2020 року вчитель - дефектолог інклюзивно - ресурсного центру провела зустріч з батьками. Розповідала про прояви гіперактивності у дітей, ознайомила з іграми та вправами щодо її корекції" 

17 січня 2020 року вчитель - логопед ІРЦ Хоменко Н.М. відвідала Варварівську гімназію з метою надання педагогічним працівникам, батькам практичних рекомендацій, щодо основних етапів розвитку мовлення дитини. У процесі спілкування відповідала на питання стосовно навчання дітей з особливими освітніми потребами в умовах школи та дошкільного закладу, озвучила алгоритм дій при організації дітям інклюзивного навчання.

Сьогодні в наш центр завітав Святий Миколай, адже всі наші діти чемні, слухняні, відвідували заняття, були стараними! Повірити в диво - було нашою основною метою і це нам успішно вдалося...
Діти, батьки та колектив працівників КУ «Інклюзивно-ресурсного центру" Славутської міської ради щиро дякують за благодійну допомогу ПРАТ"Славутський солодовий завод" та студії декору "Ананас - декор" м. Славута.
Спасибі, що вмієте розділити любов з дітьми та підставляєте нам своє сильне та добре плече.

Важко залишатися байдужими, спостерігаючи за тим, як дитина з аутичними проявами намагається адаптуватися в швидкоплинному сучасному світі. Найперше завдання дорослих у цьому процесі допомогти, знайти підходи та форми роботи з дитиною. Саме з цією метою 10 грудня 2019 року в ІРЦ вчителем - дефектологом було проведено консультацію з елементами тренінгу " Методи та прийоми роботи вихователів з дітьми з розладами спектру аутизму" для педагогічних працівників дошкільного закладу 6 "Золота рибка".

З новими знаннями та враженнями повернулася 07 грудня 2019 року вчитель -логопед ІРЦ Хоменко Н. М з м. Луцька. Вона мала можливість побувати в дитячому корекційно- розвивальному центрі "Розмовляйко". Наталія Миколаївна стала учасником тренінгу Лілії Гузюк: "Особливості емоційного розвитку дітей з аутизмом. Сенсорні особливості як фактор впливу на агресивні прояви у дітей".

06 грудня 2019 року в Інклюзивно - ресурсному центрі відповідальною за психологічну службу Славутської міської ОТГ, практичним психологом ІРЦ Григорук - Ознамець З. М. проведено тренінг для практичних психологів: "Кордони булінгу - шлях до самоконтролю". Метою заходу було ознайомлення з проблемою насилля та жорстокості серед людей, розвиток вміння пошуку шляхів виходу зі складних ситуацій, формування навичок відповідальної та безпечної поведінки.

Тренінг для батьків "На шляху до взаємодії"

25 жовтня в інклюзивно - ресурсному центрі відбулася зустріч з батьками на тему:"На шляху до взаємодії". Батьки мали можливість розглянути роль сім'ї у повноцінному розвитку дитини, важливість ефективної взаємодії між всіма учасниками освітнього процесу.

 

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати