ІНФОРМАЦІЙНА ДОСТУПНІСТЬ 

З 04.01.2021 року вакантних посад в закладі немає

Обо'язкова інформація про заклад (відповідно до статі 30 Закону України"Про освіту" від 05.09.2017 №2145  

Заходи щодо протидії булінгу, цькування дітей

Кадровий склад, вакансії

Кадровий склад закладу

Всього 9 штатних одиниць: 7осіб педагогічного та 2 обслуговуючо - технічного персоналу

З них діючого: 8 осіб, 6 педагогічного та 2 обслуговуючо - технічного персоналу:

-директор;

- 2 вчителі - логопеди;

-2 вчителі - дефектологи ;

- практичний психолог;

- сестра медична;

- прибиральник службових приміщень, двірник

Вакантною залишається посада вчителя - реабілітолога

Інформація про кількість вакантних посад в комунальній установі «Інклюзивно - ресурсний центр» Славутської міської ради

станом на 01.01.2020 р.
Вчитель - реабілітолог
1 ставка (40 годин)
тел за довідками 03842-0962361294

slavuta_irc2018@ukr.net

Мова - українська

Матеріально - технічне забезпечення. Умови доступності закладу для осіб з обмеженими можливостями

Центр має окреме приміщення, загальною площею 409,5 м2, що знаходиться по вул. Князів Сангушків 1, облаштовано для роботи 7 кімнат, створено кабінети для директора, логопедів, дефектологів, практичного психолога, сестри медичної, ресурсну кімнату та кімнату ЛФК.

В закладі забезпечено доступність,згідно з вимогами державних будівельних норм, встановлено кнопку виклику з шрифтом Брайля, інформаційні показники зі шрифтом Брайля, облаштовано спеціальну туалетну кімнату.

Для роботи спеціалістів закуплено комп'ютерну та мультимедійну техніку:

  • Комп'ютер стаціонарний -1;
  • Планшети - 3;
  • Ноутбук - 1;
  • Принтер багатофункціональний-1;
  • Мультимедійна дошка з проектором -1;
  • Інтерактивна підлога-1;
  • Тач - панель -1.

Кабінети облаштовані дитячими меблями, є місця для роботи працівників. Для дітей з порушеннями опорно - рухового апарату є стіл - вертикалі затор.

В комунальній установі «Інклюзивно - ресурсний центр» створено умови щодо доступності до закладу дітей з особливими освітніми потребами, відповідно до державних будівельних норм.

Побудовано 3 пандуси з поручнями, на вході встановлено кнопку виклику, облаштовано спеціальну туалетну кімнату, по всіх приміщеннях закладу розміщені інформаційні показники, в тому числі зі шрифтом Брайля, для дітей з порушеннями зору.

Структура та органи управління закладу

Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради (далі - Центр) створений на підставі рішення Славутської міської ради від «04» квітня 2018 року та знаходиться у комунальній власності Славутської міської ради.

Юридична адреса Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради: 30000 Хмельницька область, місто Славута, вулиця Князів Сангушків,1.

Засновником Центру є Славутська міська рада(далі - Засновник), а уповноваженим органом управління - управління освіти виконавчого комітетуСлавутської міської ради.

Організаційно-правова форма - комунальна організація (установа, заклад).

Повне найменування: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради.

Скорочене найменування українською мовою: КУ ІРЦ.

Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації.

Директор Центру:

Планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру.Призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства.

Створює належні умови для роботи фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого - педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів.

Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів Центру.

Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

Подає Засновнику річний звіт про діяльність Центру.

Подає на затвердження Засновнику проекти змін до Статуту.

Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.

Укладає колективний договір.

Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру.

Вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.

Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговувальний персонал.У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощоКількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами. 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням № 13-33/2018

Славутської міської ради

VII скликання

від 18 вересня 2018 року

міський голова

_________________ В.Б.Сидор

СТАТУТ

Комунальної установи

«Інклюзивно - ресурсний центр»

Славутської міської ради

НОВА РЕДАКЦІЯ

м. Славута - 2018

І. Загальні положення

1.1. Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради (далі - Центр) створений на підставі рішення Славутської міської ради від «04» квітня 2018 року та знаходиться у комунальній власності Славутської міської ради.

1.2. Юридична адреса Комунальної установи «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради: 30000 Хмельницька область, місто Славута, вулиця Князів Сангушків,1.

1.3. Засновником Центру є Славутська міська рада (далі - Засновник), а уповноваженим органом управління - управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради.

1.4. Організаційно - правова форма - комунальна організація (установа, заклад).

1.5. Повне найменування: Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради.

Скорочене найменування українською мовою: КУ ІРЦ.

1.6. Засновник здійснює фінансування Центру, його матеріально-технічне забезпечення.

1.7. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, Конвенцією про права осіб з інвалідністю, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про дошкільну освіту», Положенням про інклюзивно-ресурсний центр, рішеннями Славутської міської ради, іншими актами законодавства України та цим Статутом.

1.8. Центр є юридичною особою, має печатку і штампи, бланки встановленого зразка, самостійний баланс, рахунки в установах банків, код ЄДРПОУ, реєстраційні та спеціальні рахунки в органах Державного казначейства України.

1.9. Центр є неприбутковою установою та не має на меті отримання доходів.

Забороняється розподіляти отримані доходи (прибутки) або їх частини для розподілу серед засновників (учасників), членів такої організації, працівників (крім оплати їхньої праці, нарахування єдиного соціального внеску), членів органів управління та інших пов'язаних з ними осіб.

Доходи (прибутки) Центру як неприбуткової організації, використовуються винятково для фінансування видатків на утримання такої організації, реалізації мети (цілей, завдань) і напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

ІІ. Організаційно - правові засади

діяльності Центру

2.1. Інклюзивно-ресурсний центр є установою, що утворюється з метою забезпечення права дітей з особливими освітніми потребами віком від 2 до 18 років на здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, в тому числі у закладах професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, шляхом проведення комплексної психолого-педагогічної оцінки розвитку дитини (далі - комплексна оцінка), надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових послуг та забезпечення їх системного кваліфікованого супроводу.

2.2. У своїй діяльності Центр підпорядковується засновнику. Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації здійснює координацію діяльності Центру, контроль за дотриманням ним актів законодавства.

2.3. Центр надає послуги дітям з особливими освітніми потребами, які проживають (навчаються) у місті (відповідній об'єднаній територіальній громаді), за умови подання відповідних документів.

У разі обслуговування дітей з особливими освітніми потребами з інших адміністративно-територіальних одиниць або об'єднаних територіальних громад Центр не пізніше 15 числа наступного місяця з дня звернення за допомогою чи супроводженням інформує про них засновника та відповідний структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою.

2.4. Основними завданнями Центру є:

2.4.1. Проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, в тому числі коефіцієнта її інтелекту (здійснюється практичним психологом Центру), розроблення рекомендацій щодо освітньої програми, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг відповідно до потенційних можливостей дитини.

2.4.2. Надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти (не відвідують заклади освіти) та не отримують відповідної допомоги.

2.4.3. Участь педагогічних працівників Центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, а також психолого-педагогічних комісіях спеціальних закладів загальної середньої освіти з метою моніторингу динаміки розвитку дитини не рідше, ніж двічі на рік.

2.4.4. Ведення реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в Центрі за згодою їх батьків (одного з батьків) або законних представників на обробку персональних даних неповнолітньої дитини.

2.4.5. Ведення реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами за їх згодою.

2.4.6. Надання консультацій та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, з питань організації інклюзивного навчання.

2.4.7. Надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, батькам або законним представникам дітей з особливими освітніми потребами щодо особливостей організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг таким дітям.

2.4.8. Консультування батьків або законних представників дітей з особливими освітніми потребами стосовно мережі закладів дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти, інших закладів освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, та зарахування до цих закладів.

2.4.9. Надання консультативної та психологічної допомоги, проведення бесід з батьками (законними представниками) дітей з особливими освітніми потребами у формуванні позитивної мотивації щодо розвитку таких дітей.

2.4.10. Моніторинг динаміки розвитку дітей з особливими освітніми потребами шляхом взаємодії з їх батьками (законними представниками) та закладами освіти, в яких вони навчаються.

2.4.11. Організація інформаційно-просвітницької діяльності шляхом проведення конференцій, семінарів, засідань за круглим столом, тренінгів, майстер-класів з питань надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами.

2.3.12. Взаємодія з органами місцевого самоврядування, закладами освіти, закладами охорони здоров'я, закладами (установами) соціального захисту населення, службами у справах дітей, громадськими організаціями щодо надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами починаючи з раннього віку в разі потреби із залученням відповідних спеціалістів.

2.4.13. Підготовка звітної інформації про результати діяльності Центру для засновника, відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою, а також аналітичної інформації для відповідного центру підтримки інклюзивної освіти.

2.4.14. Інші функції, що випливають з покладених на Центр завдань.

2.5. З метою якісного виконання покладених завдань Центр зобов'язаний:

2.5.1. У разі виявлення складних життєвих обставин та/або ризику для життя і здоров'я дитини невідкладно інформувати службу у справах дітей за місцем проживання дитини, територіальний підрозділ Національної поліції.

2.5.2. Вносити засновнику, відповідному структурному підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою та центру підтримки інклюзивної освіти пропозиції щодо удосконалення діяльності Центру.

2.5.3. Залучати у разі потреби додаткових фахівців, у тому числі медичних працівників, працівників соціальних служб, фахівців інших інклюзивно-ресурсних центрів, працівників закладів дошкільної освіти (ясел-садків) компенсуючого типу, спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.

2.6. Центр має право:

2.6.1. Звертатися у порядку, передбаченому законодавством, до центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, а також підприємств і організацій незалежно від форм власності та підпорядкування, для отримання інформації та матеріалів, необхідних для виконання покладених на Центр завдань.

2.6.2. Для здійснення діяльності Центр залучає і використовує матеріально- технічні, фінансові, трудові та інші види ресурсів, використання яких не заборонено законодавством.

2.6.3. Центр має право укладати договори, набувати майнові та особисті немайнові права, нести обов'язки, бути особою, яка бере участь у справі, що розглядається в судах України, міжнародних судах та третейському суді.

2.6.4. Здійснювати співробітництво з іноземними організаціями відповідно до законодавства.

2.6.5. Залучати підприємства, установи та організації для реалізації своїх статутних завдань у визначеному законодавством порядку.

2.6.6. Здійснювати оперативну діяльність по матеріально - технічному забезпеченню своєї роботи.

2.7. Центр провадить діяльність з урахуванням таких принципів, як повага та сприйняття індивідуальних особливостей дітей, дотримання найкращих інтересів дитини, недопущення дискримінації та порушення прав дитини, конфіденційність, доступність освітніх послуг з раннього віку, міжвідомча співпраця.

2.8. У своїй діяльності Центр підпорядковується засновнику. Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою здійснюють координацію діяльності інклюзивно-ресурсних центрів, контроль за дотриманням ними актів законодавства та цього Положення.

III. Організація проведення комплексної оцінки фахівцями Центру

3.1. Первинний прийом батьків (одного з батьків) або законних представників дитини проводить директор Центру, або уповноважені ним працівники, які визначають час та дату проведення комплексної оцінки та встановлюють наявність таких документів:

- документів, що посвідчують особу батьків (одного з батьків) або законних представників;

- свідоцтва про народження дитини;

- індивідуальної програми реабілітації дитини з інвалідністю (у разі інвалідності);

- форми первинної облікової документації № 112/0 «Історія розвитку дитини», затвердженої МОЗ, у разі потреби - довідки від психіатра.

3.2. Центр проводить комплексну оцінку не пізніше ніж протягом місяця з моменту подання письмової заяви батьків (одного з батьків) або законних представників дитини (далі - заява) та/або її особистої заяви (для дітей віком від 16 до 18 років) щодо проведення комплексної оцінки, а також надання письмової згоди на обробку персональних даних дитини.

3.3. У разі коли дитина з особливими освітніми потребами здобуває дошкільну або загальну середню освіту, до заяви можуть додаватися:

- психолого-педагогічна характеристика дитини із зазначенням динаміки та якості засвоєння знань під час навчання, підготовлена відповідним педагогічним працівником та затверджена керівником відповідного закладу освіти;

- зошити з рідної мови, математики, результати навчальних досягнень (для дітей, які здобувають загальну середню освіту), малюнки;

- документи щодо додаткових обстежень дитини.

3.4. У разі коли дитині з особливими освітніми потребами вже надавалася психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги, до Центру подаються:

- попередні рекомендації щодо проведення комплексної оцінки;

- висновок відповідних фахівців щодо результатів надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг із зазначенням динаміки розвитку дитини згідно з індивідуальною програмою розвитку.

3.5. Центр проводить комплексну оцінку за місцем навчання та/або проживання (перебування) дитини. Графік проведення комплексної оцінки обов'язково погоджується з керівником відповідного закладу освіти, закладу охорони здоров'я та батьками (одним з батьків) або законними представниками дитини за два тижні до початку її проведення.

3.6. Участь батьків (одного з батьків) або законних представників дитини у проведенні комплексної оцінки є обов'язковою.

3.7. Комплексна оцінка проводиться фахівцями Центру індивідуально за такими напрямами:

- оцінка фізичного розвитку дитини;

- оцінка мовленнєвого розвитку дитини;

- оцінка когнітивної сфери дитини;

- оцінка емоційно-вольової сфери дитини;

- оцінка освітньої діяльності дитини.

3.8. Метою проведення оцінки фізичного розвитку дитини є визначення рівня її загального розвитку, відповідності віковим нормам, розвитку дрібної моторики, способу пересування тощо. За результатами оцінки вчитель-реабілітолог заповнює карту спостереження дитини.

3.9. Оцінка мовленнєвого розвитку дитини проводиться з метою визначення рівня розвитку та використання вербальної/невербальної мови, наявності мовленнєвого порушення та його структури. Результати оцінки вчитель-логопед зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.10. Оцінка когнітивної сфери дитини проводиться з метою визначення рівня сформованості таких пізнавальних процесів, як сприйняття, пам'ять, мислення, уява, увага. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.11. Оцінка емоційно-вольової сфери дитини проводиться з метою виявлення її здатності до вольового зусилля, схильностей до проявів девіантної поведінки та її причин. Результати оцінки практичний психолог зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.12. Метою проведення оцінки освітньої діяльності дитини є визначення рівня сформованості знань, вмінь, навичок відповідно до освітньої програми або основних критеріїв формування вмінь та навичок дітей дошкільного віку. Таку оцінку проводить вчитель-дефектолог та її результати зазначає у висновку про комплексну оцінку.

3.13. У разі потреби фахівці Центру можуть проводити комплексну оцінку за іншими напрямами, зокрема визначення рівня соціальної адаптації, взаємовідносин з однолітками, дорослими.

3.14. Результати комплексної оцінки оформлюються в електронному вигляді, зберігаються в Центрі та надаються батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини за письмовим зверненням.

Інформація про результати комплексної оцінки є конфіденційною. Обробка та захист персональних даних дітей в центрі здійснюється відповідно до вимог Закону України "Про захист персональних даних".

3.15. Узагальнення результатів комплексної оцінки здійснюється на засіданні фахівців Центру, які її проводили, в якому мають право брати участь батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами.

3.16. За результатами засідання складається висновок про комплексну оцінку, в якому зазначаються загальні дані про дитину з особливими освітніми потребами, її сім'ю (батьків (одного з батьків) або законних представників, братів, сестер), умови виховання в сім'ї, стан здоров'я дитини, найменування закладу освіти, де навчається дитина, напрями проведення комплексної оцінки, загальні висновки, рекомендації, прізвище, ім'я, по батькові фахівців Центру, які проводили оцінку.

3.17. Фахівці Центру зобов'язані ознайомити батьків (одного з батьків) або законних представників дитини з особливими освітніми потребами з висновком про комплексну оцінку, умовами навчання та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг у закладах освіти (у разі здобуття дитиною дошкільної чи загальної середньої освіти).

3.18. Комплексна оцінка з підготовкою відповідного висновку проводиться протягом 10 робочих днів.

3.19. Висновок про комплексну оцінку надається батькам (одному з батьків) або законним представникам дитини з особливими освітніми потребами, за заявою яких (якого) її проведено, у двох примірниках, один з яких подається батьками (законними представниками) дитини до закладу освіти.

3.20. Висновок про комплексну оцінку реєструється у відповідному журналі та зберігається в електронному вигляді в Центрі (сканована копія такого висновку).

3.21. У разі встановлення фахівцями Центру наявності у дитини особливих освітніх потреб висновок про комплексну оцінку є підставою для складення для неї індивідуальної програми розвитку та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

3.22. Комплексна оцінка може проводитися перед зарахуванням дитини з особливими освітніми потребами до закладу дошкільної або загальної середньої освіти. З метою створення у такому закладі умов для навчання дитини її батьки (один з батьків) або законні представники звертаються до Центру за шість місяців до початку навчального року.

Перед проведенням комплексної оцінки батьки (один з батьків) або законні представники дитини можуть звернутися до закладу освіти, який вони обрали, для зарахування дитини.

3.23. Повторна комплексна оцінка фахівцями Центру проводиться у разі:

- переходу дитини з особливими освітніми потребами з дошкільного закладу освіти в заклад загальної середньої освіти; переведення дитини із спеціального закладу дошкільної освіти, спеціального закладу загальної середньої освіти, закладу загальної середньої освіти до інклюзивної (спеціальної) групи закладу дошкільної освіти або інклюзивного (спеціального) класу закладу загальної середньої освіти;

- надання рекомендації команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, психолого-педагогічної комісії спеціального закладу загальної середньої освіти щодо наявності успіхів або труднощів у засвоєнні дитиною освітньої програми.

3.24. У разі коли батьки (один з батьків) або законні представники дитини з особливими освітніми потребами не погоджуються з висновком про комплексну оцінку, вони можуть звернутися до відповідного структурного підрозділу з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів органів управління освітою для проведення повторної комплексної оцінки обласним психолого-педагогічним консиліумом (далі - консиліум).

Протягом 10 робочих днів з дати звернення батьків (одного з батьків) або законних представників відповідний структурний підрозділ з питань діяльності центру зобов'язаний організувати проведення повторної комплексної оцінки дитини з особливими освітніми потребами за місцем її проживання (перебування)/навчання чи в іншому місці за попереднім погодженням з батьками (одним з батьків) або законними представниками.

3.25. Повторна комплексна оцінка може проводитися за всіма або окремими напрямами залежно від освітніх потреб дитини з особливими освітніми потребами та наявної інформації про її розвиток.

3.26. За результатами повторної комплексної оцінки складається висновок про повторну комплексну оцінку , що є основою для розроблення індивідуальної програми розвитку дитини з особливими освітніми потребами та надання їй психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

IV. Організація психолого-педагогічного супроводу та надання
психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг
дитині з особливими освітніми потребами

4.1. Психолого-педагогічний супровід - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку дитини, передбачена індивідуальною програмою розвитку.

Психолого-педагогічні послуги - це комплексна система заходів з організації освітнього процесу та розвитку особи з особливими освітніми потребами, що передбачені індивідуальною програмою розвитку та надаються педагогічними працівниками закладів освіти, реабілітаційних установ системи охорони здоров'я, соціального захисту, фахівцями інклюзивно-ресурсного центру.

Корекційно-розвиткові послуги - це комплексна система заходів супроводження особи з особливими освітніми потребами у процесі навчання, що спрямовані на корекцію порушень шляхом розвитку особистості, її пізнавальної діяльності, емоційно-вольової сфери та мовлення.

4.2. Психолого-педагогічний супровід, психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги спрямовані на:

- соціалізацію дітей з особливими освітніми потребами, розвиток їх самостійності та відповідних компетенцій;

- формування компенсаційних способів діяльності як важливої умови підготовки дітей з особливими освітніми потребами до навчання в закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти;

- розвиток навичок саморегуляції та саморозвитку дітей з урахуванням наявних знань, умінь і навичок комунікативної діяльності, становлення особистості.

За результатами комплексної оцінки фахівці Центру:

визначають напрями та обсяг психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, які надаються дітям з особливими освітніми потребами (для дитини з інвалідністю - з урахуванням індивідуальної програми реабілітації), та забезпечують їх надання шляхом проведення індивідуальних і групових занять;

надають рекомендації щодо складення, виконання, коригування індивідуальної програми розвитку в частині надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, змісту, форм та методів навчання відповідно до потенційних можливостей дитини, створення належних умов для навчання залежно від порушення розвитку дітей з особливими освітніми потребами (доступність приміщень, особливості облаштування робочого місця, використання технічних засобів тощо).

Психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги надаються дітям з особливими освітніми потребами, які навчаються у закладах дошкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної) освіти та інших закладах освіти, які забезпечують здобуття загальної середньої освіти, і не отримують відповідної допомоги.

V. Управління діяльністю Центру

5.1. Управління Центром здійснюється відповідно до цього Статуту та діючого законодавства.

5.2. Засновник:

5.2.1. Приймає рішення про утворення, реорганізацію та ліквідацію Центру.

5.2.2. Затверджує та змінює структуру та штатний розпис Центру.

5.2.3. Заслуховує звіт про діяльність Центру.

5.3. Управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради:

5.3.1. Організовує та проводить конкурс на зайняття посади директора Центру.

5.3.2. Призначає на посаду та звільняє з посади директора Центру.

5.3.3. Забезпечує створення матеріально-технічних умов, необхідних для функціонування Центру та організації інклюзивного навчання.

5.3.4. Проводить моніторинг виконання рекомендацій центру підпорядкованими йому закладами освіти.

5.4. Структурний підрозділ з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації забезпечує:

5.4.1. Проведення повторної комплексної оцінки, зокрема консиліумом із залученням фахівців, які надають психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами, в тому числі методистів центрів підтримки інклюзивної освіти, фахівців інклюзивно-ресурсних центрів, педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти та навчально-реабілітаційних центрів.

5.4.2. Організацію проведення засідань консиліуму для розгляду заяв батьків (одного з батьків) або законних представників дитини щодо оскарження висновку про комплексну оцінку та поглиблене психолого-педагогічне обстеження дитини з метою уточнення особливостей її освітньої діяльності, підтвердження або зміни висновку про комплексну оцінку;

5.4.3. Адміністрування реєстру дітей, які пройшли комплексну оцінку і перебувають на обліку в інклюзивно-ресурсних центрах, забезпечуючи захист даних від випадкової втрати або знищення, незаконної обробки, у тому числі незаконного знищення чи доступу до персональних даних.

5.4.4. Адміністрування реєстру закладів освіти, а також реєстру фахівців, які надають психолого-педагогічні, корекційно-розвиткові послуги дітям з особливими освітніми потребами.

5.4.5. Розгляд звернень стосовно діяльності інклюзивно-ресурсних центрів в установленому законодавством порядку.

5.4.6. Здійснення координації роботи інклюзивно-ресурсних центрів та забезпечення контролю за їх діяльністю, дотриманням вимог законодавства та цього Положення.

5.4.7. Здійснення контролю за дотриманням права дітей, у тому числі дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, на інклюзивне навчання.

5.4.8. Погодження статутів, кандидатур на посади директорів інклюзивно-ресурсних центрів.

5.4.9. Надання рекомендацій органам місцевого самоврядування щодо утворення інклюзивно-ресурсних центрів.

5.4.10. Визначення потреби регіонів у фахівцях різних спеціальностей для надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг, формування регіонального замовлення на їх підготовку.

VI. Кадрове забезпечення Центру

6.1. Керівництво діяльністю Центру здійснює директор, який призначається на посаду строком на три роки на конкурсній основі та звільняється з посади за погодженням з відповідним структурним підрозділом з питань діяльності інклюзивно-ресурсних центрів Департаменту освіти і науки Хмельницької обласної державної адміністрації.

На посаду директора Центру призначається особа, яка має вищу освіту ступеня магістра за спеціальністю "Спеціальна освіта" ("Корекційна освіта", "Дефектологія") або "Психологія" ("Практична психологія") та стаж роботи не менше п'яти років за фахом.

6.2. Директор Центру:

6.2.1. Планує та організовує роботу Центру, видає відповідно до компетенції накази, контролює їх виконання, затверджує посадові інструкції фахівців Центру.

6.2.2. Призначає на посади фахівців Центру на конкурсній основі та звільняє їх з посад відповідно до законодавства.

6.2.3. Створює належні умови для роботи фахівців Центру, підвищення їх фахового і кваліфікаційного рівня, впровадження сучасних методик проведення психолого - педагогічної оцінки, новітніх технологій надання психолого-педагогічної допомоги дітям з особливими освітніми потребами.

6.2.4. Розпоряджається за погодженням із засновником в установленому порядку майном Центру та його коштами, формує кошторис, укладає цивільно-правові угоди, забезпечує ефективність використання фінансових та матеріальних ресурсів.

6.2.5. Залучає необхідних фахівців для надання психолого-педагогічної допомоги шляхом укладення цивільно-правових угод відповідно до запитів Центру.

6.2.6. Представляє Центр у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями.

6.2.7. Подає Засновнику річний звіт про діяльність Центру.

6.2.8. Подає на затвердження Засновнику проекти змін до Статуту.

6.2.9. Встановлює працівникам розміри премій, винагород, надбавок і доплат на передбачених колективним договором та законодавством умовах.

6.2.10. Укладає колективний договір.

6.2.11. Забезпечує охорону праці, дотримання законності у діяльності Центру.

6.2.12. Вирішує інші питання діяльності Центру у відповідності із законодавством.

6.3. Діяльність Центру забезпечують педагогічні працівники: вчителі-логопеди, вчителі-дефектологи (сурдопедагоги, олігофренопедагоги, тифлопедагоги), практичні психологи, вчитель-реабілітолог, а також медична сестра, бухгалтер та господарсько-обслуговувальний персонал.

6.4. На посади педагогічних працівників Центру призначаються особи, які мають вищу педагогічну (психологічну) освіту ступеня магістра. Стаж роботи за фахом не менше 60 відсотків педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру повинен становити три або більше років.

6.5. Призначення на посади педагогічних працівників Центру здійснюється на конкурсній основі відповідно до Положень про конкурс на посаду директора та педагогічних працівників Центру, затверджених засновником.

6.6. Обов'язки фахівців Центру визначаються відповідно до законодавства та посадових інструкцій.

6.7. На педагогічних працівників Центру поширюються умови оплати праці, умови надання щорічних відпусток та інші пільги, встановлені законодавством для педагогічних працівників спеціальних закладів загальної середньої освіти.

6.8. У разі потреби Центр може залучати додаткових фахівців шляхом укладання цивільно-правових угод.

6.9. Тривалість робочого тижня педагогічних працівників Центру становить 40 годин, що становить тарифну ставку, з яких педагогічне навантаження фахівців Центру, які надають психолого-педагогічну допомогу дітям з особливими освітніми потребами, становить 18 годин на тиждень для безпосередньої роботи з такими дітьми. Крім того, фахівці Центру провадять інші види діяльності, зокрема надають консультації батькам (законним представникам) дітей, педагогічним працівникам, які беруть участь в інклюзивному навчанні, тощо.

6.10. Кількісний склад фахівців Центру визначається з урахуванням потреб територіальних особливостей, кількості дітей з особливими освітніми потребами.

6.11. У разі коли кількість дітей, які проживають на території міста (об'єднаної територіальної громади) перевищує відповідно 7 тис. та 12 тис., Центр додатково залучає необхідних фахівців з урахуванням виявлених дітей відповідної нозології, які потребують психолого-педагогічного супроводу та надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг.

6.12. Структура, штатний розпис Центру та режим його роботи затверджуються засновником.

VII. Ведення ділової документації Центру

7.1. Для організації та обліку роботи фахівці Центру ведуть документацію в електронному вигляді, зокрема:

- річний план роботи Центру;

- річний план роботи фахівців Центру;

- щотижневі графіки роботи Центру та фахівців Центру;

- звіти фахівців Центру про результати надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами;

- журнал обліку заяв);

- журнал обліку висновків про комплексну оцінку;

- журнал обліку консультацій;

- особові справи дітей, які пройшли комплексну оцінку.

VIIІ. Матеріально-технічна база та

фінансово - господарська діяльність Центру

8.1.Матеріально-технічна база Центру включає будівлі, споруди, приміщення, землю, комунікації, обладнання, транспортні засоби, інші матеріальні цінності, вартість яких відображена у балансі.

8.2. Майно, закріплене за центром, належить йому на праві оперативного управління та не може бути вилученим, якщо інше не передбачено законодавством.

8.3. Фінансово - господарська діяльність Центру провадиться відповідно до бюджетного законодавства, законодавства про освіту та інших нормативно - правових актів.

8.4. Джерелами фінансування Центра є кошти Засновника, благодійні внески юридичних та фізичних осіб, інші джерела, не заборонені законодавством.

8.5. Бухгалтерський облік та фінансова звітність у Центрі здійснюється централізованою бухгалтерією управління освіти виконавчого комітету Славутської міської ради.

8.6. Керівництво Центру несе відповідальність перед Засновником, уповноваженим органом управління та перед іншими органами за достовірність та своєчасність подання фінансової, статистичної та іншої звітності.

ІX. Припинення діяльності центру

9.1. Діяльність Центру припиняється в результаті його реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. Рішення про реорганізацію або ліквідацію Центру приймається Засновником. Припинення діяльності Центру здійснюється комісією з припинення (комісією з реорганізації, ліквідаційною комісією), утвореною в установленому законодавством порядку.

9.2. Під час реорганізації Центру його права та обов'язки переходять до правонаступника, що визначається Засновником.

9.3. Центр вважається реорганізованим (ліквідованим) з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань відповідного запису в установленому порядку.

9.4. У разі ліквідації Центру, як неприбуткової організації, його активи за рішенням засновника повинні бути передані одній або кільком неприбутковим організаціям відповідного виду або зараховані до доходу бюджету, якщо інше не передбачено законом, що регулює діяльність відповідної неприбуткової організації.

X. Внесення змін та доповнень до Статуту

10.1. Зміни та доповнення до цього Статуту вносяться за рішенням засновника та викладаються у новій редакції.

10.2. Питання, не врегульовані Статутом, регулюються відповідними актами чинного законодавства України.

Секретар міської ради

                                             Звіт 

               про діяльність комунальної установи

                    «Інклюзивно-ресурсний центр»

                  Славутської міської ради у 2019 році

       Комунальна установа «Інклюзивно-ресурсний центр» Славутської міської ради створена рішенням сесії Славутської міської ради №7-28/2018від 04 квітня 2018 року.

Інклюзивно - ресурсний центр обслуговує дітей Славутської міської об'єднаної територіальної громади: це м. Славута, села Варварівка та Голики, чисельність дітей від 2-18 років становить 6182 дитини.

Центр має окреме приміщення, для роботи облаштовано 7 кімнат, створено кабінети для директора, логопедів, дефектологів, практичного психолога, сестри медичної, ресурсну кімнату та кімнату ЛФК.

В закладі забезпечено доступність, згідно з вимогами державних будівельних норм, побудовано пандуси та поручні, встановлено кнопку виклику з шрифтом Брайля, інформаційні показники зі шрифтом Брайля, облаштовано спеціальну туалетну кімнату.

Засновником затверджено 9 штатних одиниць: 7 педагогічного та 2 обслуговуючо-технічного персоналу. Діючий кадровий склад - 8 штатних одиниць: з них 6 педагогічних працівників, 1 - технічний та 1 обслуговуючий персонал: директор, 2 вчителі - логопеди, 2 дефектологи, 1 практичний психолог, прибиральник службових приміщень, сестра медична. Персональний кадровий склад ІРЦ практично укомплектований, вакансія - посада вчителя - реабілітолога.

За час функціонування інклюзивного - ресурсного центру проведено 466 консультацій, з них 235 для батьків, 225 педагогів.

З січня по грудень 2019 р. комплексну оцінку здійснено для 130 дітей, з них: 73 дітей дошкільного віку та 57 дитини шкільного віку. Виявлено дітей з порушеннями інтелекту- 25, із затримкою психічного розвитку - 24, мовлення - 8, в тому числі складні порушення мовлення - 58, опорно-рухового апарату -10, слуху - 4, аутичного спектру - 1.

В спеціальних логопедичних групах ЗДО надаються послуги 56 дітям, 6 - навчаються в групі спеціального призначення ЗДО№6, 2 здобувають дошкільну освіту в інклюзивних групах ЗДО №3, №6, ЦРРД «Дивосвіт», 31 дитини навчається в інклюзивних класах в ЗОШ І-ІІІ ступенів №3,4,6, 18 дітей здобувають освіту за індивідуальною формою навчання, 3 навчаються в ЗППТО, 3 в спеціальних ЗЗСО.

У 2019 році заклад отримав кошти з місцевого бюджету, за які придбано меблі в кабінет сестри медичної на суму 27 000 грн. та вертикалізатор на суму 21.000 тис. грн. У травні поточного року установа отримала комплект новітніх діагностичних методик, які були закуплені за державний кошт - це 140 тис. грн.

Корекційно-розвиткові заняття здійснювалися всіма спеціалістами центру, всього проведено занять 1922 з них: вчителями -логопедами -1021, практичним психологом - 370, вчителями-дефектологами - 534.

Установа активно взаємодіє з педагогічними працівниками закладів дошкільної та загальної середньої освіти Славутської міської територіальної громади, у зв'язку з цим було проведено 18 тренінгів для вчителів та асистентів вчителів, 2 семінари для психологів та соціальних педагогів, вчителів - логопедів, 1 засідання за круглим столом для керівників закладів освіти, 2 тренінги для батьків, де висвітлювались питання: розроблення індивідуальної програми розвитку для дітей з особливими освітніми потребами; психолого-педагогічний супровід дітей в інклюзивних класах; адаптація та модифікація навчального матеріалу; співпраця вчителя, асистента вчителя та батьків; інклюзивна освіта: виміри сучасності; розвиток мислення дітей з інтелектуальними порушеннями під час інклюзивного навчання; зміст та особливості роботи психолога інклюзивної школи; ейдетика та формування правильної вимови; диференційований підхід до дитини з порушеннями мовлення; дитина з синдромом Дауна в умовах інклюзивної школи - перші кроки.

Значна увага в центрі приділяється підвищенню професійного рівня фахівців. З цією метою у 2019 році практичний психолог та директор пройшли курси підвищення кваліфікації, вчителів - логопеди здійснювали навчання програмою Нової української школи. У червня 2019 року практичний психолог пройшла навчання щодо діагностики дітей за новітніми методиками.

Проблеми, які виникали впродовж поточного року:

- нерозуміння батьками, педагогічним працівниками специфіки роботи закладу, у зв'язку з цим протягом року проведено 2 тренінги для батьків, 18 тренінгів для педагогічних працівників, на яких розглядалися питання щодо налагодження співпраці ІРЦ з батьками; функції та завдання інклюзивно - ресурсного центру; диференційований підхід до супроводу дитини з особливими освітніми потребами; навіщо дитині логопед; комплексна оцінка в інклюзивно - ресурсному центрі процедура проведення; підготовка до навчання в інклюзивному класі.

- невизнання батьками проблем у дитини, якщо вони є, що часто перешкоджає правильному супроводу дитини в освітньому процесі, тому в закладі відбувалися тренінги (2), групові консультації (23), на яких батьки мали можливість отримати інформацію про необхідність своєчасної ранньої допомоги дітям, які мають особливі освітні потреби; що таке пізнавальна діяльність або чому дитина повільно думає; роль сім'ї у вихованні дитини з особливими освітніми потребами; психологічна готовність дітей до шкільного навчання; особливості інклюзивного навчання; налагодження процесу активної взаємодії з дитиною вдома.

Основними завданнями на наступний рік є:

  • продовжувати тісну взаємодію із закладами охорони здоров'я, соціальних служб громади шляхом проведення засідань за круглим столом;
  • налагодження співпраці із закладом професійно - технічної освіти через проведення семінарів, тренінгів для педагогічних працівників;
  • проведення комплексної оцінки з метою визначення особливих освітніх потреб дитини, постійно за зверненнями батьків;
  • надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами, які не отримують їх в закладах освіти громади;
  • участь педагогічних працівників інклюзивно-ресурсного центру в командах психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої та дошкільної освіти, відповідно до
  • надання консультацій батькам та взаємодія з педагогічними працівниками закладів дошкільної, загальної середньої, професійної освіти;
  • надання методичної допомоги педагогічним працівникам закладів загальної середньої, професійної освіти, які впроваджуватимуть інклюзивне навчання шляхом проведення засідань за круглим столом, семінарів, тренінгових занять з педагогічними працівниками та батьками.

Директор центру                                                Валентина МАРТИНЮК

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати